Skräplängtan

I onsdags,n är jag gick på en av mina dagliga promenader, hade jag siktet inställt på att fota det där jäkla skräpet på marken jag ständigt möts av. Men, till min förvåning (och besvikelse) var det någon som snällt hade städat bort allt ihop! Hallå! Jag behöver det där skräpet, jag ska ju fånga det på bild! Idag (söndag) var dock skräpet tillbaka igen, puh, nu kan jag pusta ut. Som jag hade saknat det!

skra%cc%88p

Imorgon hoppas jag dock på att det fyllts på med lite nya spännande saker, gamla pappkartonger har en ju sett förr.

Fick feeling idag och dammade av symaskinen. Dags att eliminera plastpåseanvändandet i mitt liv tänkte jag, och sydde ett pennfack som fick ersätta det gamla, som bestod av en fryspåse.

pennfack.JPG

En reaktion på ”Skräplängtan

Lämna en kommentar